Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - Darvin

Pages: [1] 2
1
Русская территория / Re: Стена плача
« on: October 14, 2014, 02:48:47 AM »
Раз уж тут стена плача, поплачу  :'(

Spoiler for Hiden:
Ушел с сервера тк он вызывал только одни разочерования. Открывается новый фонлайн серв, набигает нормальная масса игроков, смотрят и ... И ничего интересного не находят. С этим сервом был шанс по началу что именно он станет самым самым и онлайн будет висеть хотя-бы в пределах 200-300 как оно и было вначале. Тут на тебе и тотальная переработка боевки, и ПВП на уровне и задания групповые прикольные. Но играешь, играешь и понимаешь. Больше тут ничего и нету.

Качнул софт кап и все. Да и зачем его вообще качать когда значение билда, вооружения да и вообще единичного персонажа уровня 5 и уровня 25 практически никакое в бою, по сравнению с перевесом в мясе. Ну да, есть фактор организации, слаженности в боях, он тоже решал, однако двойное превосходство численности почти всегда это победа, хоть как ты там не придумывай. А превосходство тут обычно было 3е и даже больше.

Другие сервы сохранили хардкорную механику и развили ее. Когда возможных билдов - тысячи. Сотни перков. Тут же, перки трухлявые и невыразительные. Покрывают только защитные функции персонажа и неплохо медицину. Добавить перков это дело не самое трудное, но когда их тут нам добавят?... В то время как другие сервы имеют тонны классных перков любой направленности для красивой специализации и комбинации. И не играют толком на тех сервах только потому что народ убежал сюда. На время...

Все на этом серве завязали на ядре. Задания они лишь подготовка к ядру. Эффективность перса с растет очень незначительно с уровнем. Все виды брони очень похожи с небольшими различиями и это привело к тому что практически любой игрок имеет 50%+ сопротивляемости в любой броне ну + трешхолд что в итоге привело к тому что значение брони резко упало. Достать ее элементарно, разница между разными видами небольшая, в итоге носят ВСЕ. Понятие пижама умерло

Разьве это Фонлайн?

Начинаешь, и у тебя 130 хипов. Заканчиваешь с разницей +-50 хп по сравнению с другими игроками хоть какой билд ты не бери. Это 1-3 лишних выстрела. Дать персу 5го уровня ББ (Что в оригинале, да и на других сервах всегда было броней лучше среднего, а тут мусор), дробовик с уроном 100 и затратой 10 АП и толпа таких нубов 5го уровня разберет любых топов.

Идиотская система в которой при 150 навыка любой нуб имеет 95% с эфф дальности при чем с любых видов оружия это нонсенс. Разница с 150 до 250 в 5 перков, которые... Да. Которые сосут и решающего значения не имеют. +5% урона. Как круто!

Все пвп в которых я бегал были типовыми. Толпа с плохой, но все таки огранизацией и кучка игроков с организацией чуть получше. Толпа при мне всегда побеждала. Да, прикольное ПВП. Но если подумать, что оно дает? Зоны переходят из рук в руки по 200 раз. Удержание зоны не дает толком никаких преимуществ, экспу и голд ты гребешь за урон, а следовательно важны именно замесы, а не удержание. Плюс разница в часовых поясах превратила игру в кошки мышки. Зайдешь с утра, карта захваченна одними. День отбиваешь назад без толкового сопротивления. Идешь спать. Просыпаешся. Там опять какие-то 6 бомжей все захватили

Веселуха

Даже если бы у нас было 500 игроков стабильно и замесы нон стоп в ярде, даже это бы поднадоело. Не хочу никого обидеть, но в тс переодически сидели люди, психическое здоровье которых у меня вызывало сомнения. Было много и адекватных людей с которыми не в падлу поболтать и побегать. Но эти не самые досточный представители сообещства были часто или же лидерами, или довольно таки значительными фигурами фонлайна вообще (не показываю пальцем), то есть без них движуха бы умерла и они часть фракции да и мира вообще. То есть такое и получается все сообщество из-за 5% прокаженных, но активных мудаков. И эти люди ходят от сервера к серверу, нагибают, устраивают драмму и уходят. Играть без ТС в масс мясе вообще скучно и приходится слушать тех кого не очень хотелось бы. Мат через каждое слово, ругань, взаимные оскорбления. Ребятаа... У вас проблемы в жизни что ли? Это же игра. Ну да, фонлайн, нужно страдать, но зачем превращать сообещство в дотерское? ПОЖАЛУСТА_НЕ_НАДО. Куча нормальных людей ушли от туда только по этому, просто потому что вы не умеете себя вести культурно, а факт остается в том что вы и получаетесь при этом людьми, на которых вообще стоит все Русскоязычное сообещство фолайна в 200-500 теоретических игроков. Задумайтесь как вы разговаривайте друг с другом, в чем ваша проблема? Именно от вас многое зависит. Мы, русскоязычные, значительный косяк. На нас ориентируются разрабы !!! Добавляя 4 вида калашей, пулемет калашникова и прочее. Специально для нас блин! Нас уважают, нас любят. Не будьте мудаками. На форуме и особенно в ТС

Далее. Никакой возможности для одиночной игры на этом серве в принципе. Я любил фонлайн  еще и за этот аспект. Ходить одному или групкой в 2-3 челвоека, гопать, или мочить гопов. Города... Случайные встречи.... Это был адреналин. Никогда не знаешь что встретишь в пустыне

Ах да. Тут нет случайных встреч. В принципе. Учитывая что движок использовался везде один, их намеренно выпилили, а не не сделали. Мол не нужны они нам... А мне их очень и очень не хватает.

4 локации на глобальной карте. ни одного места кроме ядра где я могу увидеть весь заявленный онлайн на данный момент. Все стоят у своих комнат и теребят пиписьки 10 минут (угодайте почему именно 10), в своих фракциях и я вижу только 25% от общего онлайна

Короче заявляли они ПВП сервак, пвп вышло неплохое. Вот только помоему ПВП это не все чего ждут от фолнайна игроки. Те самые, которые начинали с самых первых сервов и одной мыслью. Вот бы во 2й фол можно было играть онлайн...  :'(

AOF - ушел от 2го далеко. Для меня, слишком далеко... Это уже какой-то вов вышел. Вот вам песочница, тут опыт и денюжки выбивать. Как набьете вот вам другая песочница, тут убивать врагов игроков. Квестов еденицы.

Нужно понимать на чем держится эта игра и остальные сервы. Они держатся на:

Открытом и полном ПВП на любой локации
Возможность встретить игрока в любом месте (и применить пункт 1)
Фулл лутом
Миром оригинального фаллаута 1-2. А мир это те самые города и так самая карта
Тонной оружия, предметов. Классической броней
Невозможностью откатить вложенные навыки, перки. Тут у нас 100500 реролов
Бездонными возможностями придумывать и тестировать билд перса. Тут... Ну я уже говорил
Случайными встречами и квестами
НЕЧЕСТНЫМИ БОЯМИ
да, это именно то чего хотят игроки. Они не хотят честной простой песочницы где все будут относительно равны. Мы сюда не за этим пришли. Я хочу встретить в пустыне игрока 30го уровня в пижаме, который достанет пулемет из кармана и нанесет мне 600 урона. И перебьет еще 10 таких как я. Я хочу стоять за 50 гексов со снайперкой имея 30й уровень и стреять нубов которых тут нет ибо все равны.

Беда остальных сервов была отсутсвие отнайла из-за которого они теряли онлайн (замкн круг) и иногда глупые нововведения - поведение администрации. Тут администрация задумала такую себе ПВП арену с блек джеком и путанами, выкинул на мороз фаллаут онлайн

А зачем нам пвп арена с оружием и ролевой системой из фаллаута с существенными изменениями с графикой и интерфейсом которым 10 лет, когда мы может сгонять в дотку. не ради этого в фонлайн я играю... :'(

Может и вернусь еще. Было круто  8)

2
Suggestions / Re: Sneaking Suggestions
« on: October 04, 2014, 03:32:22 PM »
I just love all suggestions. +1
It is
1. Realistic
2. Balanced

3
Resolved bugs / Re: [ITEM] M16A3
« on: October 01, 2014, 02:28:50 PM »
Actually i checked it up and realized that in real life .233 and 5.56x45mm NATO are the same thing
Althought it was just confusing for me in game cuz i expected that .233 is more expensive and has a higher stats. If you saying they have same price and same stats it is not a bug then. My mistake

4
Resolved bugs / [ITEM] M16A3
« on: September 30, 2014, 11:41:10 PM »
M16A3 supposed to use 5.56x45mm NATO bullets

It is actually use .233 remington bullets :P

5
Suggestions / Re: Sneaking with weapons
« on: September 30, 2014, 10:34:50 PM »
I like the idea about speacial perk to see sneaked players better
It is very specific and very usefull in team fights

Also I have an idea

Make an expensive item (like 1000 cups) which looks like a shiny lamp (Can be called detector)
You can throw (place) it on the ground and if there are anybody sneaking around it within 50 gex, lamp going to turn red (like an alarm)

If someone sneaking within range of 10 gex around it, he will be shown (sneak doesn't work)
Can be placed in buldings, near doors etc

Any explosion near this device will destroy it


6
Bug reports / [DLG] Assignments
« on: September 30, 2014, 04:33:14 PM »
I accidentally tag someone who has 30k+ rep and they took an assignment with me, even though i don't have 30k rep. After that i couldn't get into council room to finish assignment (or fail it) but the most sad thing is that now i can't take assignments from tribe leader (E-A) as well cuz he says that i already have an active assignment

So bug is "I was able to take hard assignment without 30k rep being tagged"

7
Русская территория / Re: Технологисты
« on: September 30, 2014, 01:37:06 AM »
Учи иншлиш и бегай с ними. Там ж легко поцепить гонорею друга если просто в чате сказать что скучаешь

8
Рерол уж куда лучше вайпа. Я уже раза 4 рерольнул, со всеми видами оружия попробовал, разные билды и т.п. Рерол это очень круто. Если б еще трейты дали б скинуть было б супер

9
Suggestions / Village control and trade mini game [Dreaming...]
« on: September 27, 2014, 04:50:04 AM »
A village is a small location with few npc
The most interesting thing about villages is that there players from any fraction can meet up and not necessarily kill each other
Every village has its own currency which called [village name] cups. Budget, trades and assignments revard expressed in local currency.

-List of villages-

Estrella Mountain
San Tan Mountain
Gold Canyon
Fountain Hills
Wittmann
Buckeye

All around Phoenix

-NPCs-

Mayor - a very importance person. A fraction (of even a Platoon) which own the village can set following stats by speaking with mayor ones for 24 hours
1) Tax [15, 30, 45%]  All taxes increase prices of items sold in village by npc trader and the amount added by taxes going to city budget
2) Village spectialization [Farm, Coal mine, Gold mine]
A spectialization determine which good will be produced in village. Goods can be sold in other villages.
Farm produce 1000 wheat per 1 hour with maximum of 12 000 on stock
Coal mine produce 500 coal per 1 hour with maximum of 6 000 on stock
Gold mine produce 50 gold per 1 hour with maximum of 600 on stock
Wheat, coal and gold are not available anywhere except village trader and can't be use for any purpose but trade

3) Defence. [Strong, medium, weak]. Determine HP of guards [450, 300, 150]. Also defence spendings change final tax rate [+20%, +10%, 0%] and in case of +10, 20% this amount will not go into village budget.
Ex: If price of an armor has basic price of 500 without tax 30% and medium defence (10%), final price of armor would be +40% (700), but in budget will go only 30% (150) when 50 going to just disappear (price of medium defence). It can be said that if u want your village to have good prices and attractive trade, defend it by yoursefl and by players

Guards. Village has just 5 guards around, they are not very strong (like npc in B-A assigmnents with AK or Hunting Rifles) and they can protect only from weak gangs or single players. It is reletevlly easy to capture village with 5-6 players if there is none players defenders (who own this village). If some playes attack in village npc guars will automaticlly attack him and loot after kill. All looted items goes to trader-npc inventory and will be sold.

To captire village you must kill all npc exept mayor, they will not have any items. If everyone killed you can just speak with mayor and if u in a Platoon you can choose to get village for your plaaton or for all faction. If you (and peple with you) don't have any platoon, control on village will be on faction. There aren't any timers like in ZC, villages can be captured very quickly if there aren't many players - defenders. When village captured the person who spoke with mayer will get all village budget, gained by taxes since last capturing after that he can share cups with his gang manually. Also after village change an owner all npc will spawn again. The person spoken with mayer after killing all npc get a key from safe deposit in the same room. Only this person can open this safe with the key. In the safe is always avalible gained budged from taxes so owner of the village can always cash out.

Trader. Traders in vilalges very interesting because they selling items which are not usually available in fractions traders. Althought thier assortment aren't rich but they can buy items with any condition (even is price is just 1-5 cups) and sell it back to players. They never sell t3 and rarely t2 expect items being sold by players. From any deal trader gives 10,20 or 30% of price to city budget. Keeping taxes low will increase turnover bc prices will be lower but high taxes would be beneficial for popular villages with many players stopping by.

Sheriff. He can give you very simple individual assignments (random one from following)
CD = 10 MIN
1) Deliver a case to other sheriff in random different village (very small reward)
2) Kill a bandit (spetial location like on assignment with one npc with leather jacket and 9m pistol). (small reward)
3) Diplomat. Go to other (random choise) village and speak with mayer. You have to convince him improve relations between villages in dialog. (normal reward)
Chance (%) is: persuation skill*(Charisma/5).
4) Repair sheriff's computer.  (good reward)
Chance (%) is: (science skill*(Int/8))
Chance if u use 1 electronic Parts is: science skill*(Int/6)
5) Find a Raiders stash near village (normal reward)
Near village on a map you can see a red location, you go there and u enter this location.
When u enter this location you have a chance to imidiatlly find stash or fail. Chance is determined by... Outdorsman skill. Chance = Outdorsman*(Perception/8)
In this stash is a random T1 weapon with 25-100 bullets and sometimes leather jacket and could be 25-125 cups + x cups where x = Outdorsman skill

Exchanger. A npc in the mayer's room wearing a suit. He can exchange local currency on usual cups. Exchange rate is determined by current amount of accumulated village budget (which is in local currency). Amount of usual cups available is limited and depends on how much cups brought and exchanged by players already. He can't give more than he has.
Budget 0-1 000. 1 local cup = 1 usual cup
Budget 1 000- 5 000. 5 local cup = 1 usual cup
Budget 5 000- 25 000. 25 local cup = 1 usual cup
Budget 25 000- 100 000. 250 local cup = 1 usual cup
Budget over 100 000. 1 000 local cup = 1 usual cup

-Trade-
Weight of wheat is 1, Weight of coal is 20, Weight of gold is 5

Every village needs 500 per hour, 250 coal per 1 hour and 25 gold per hour.
If in a village for 1 hour were sold more goods than needed, price go down by 5% (surplus), in opposite case price goes up by 5% (shortage). Max Dispersion is +-50% of normal price

Normal price is 10 (5-15 spread) for wheat, 26 (13-39 spread) for coal and 250 (125-375 spread) for gold.

If a village has no shortage of any good, sheriff's assignments give 25% exp and cups bonus
If village was captured, its production reduced by 50% on 6 hours

Players would trade and make some money on price difference. The most successful traders (earning per hour) can be reverder by showing in game statistic

ps Thank you for reading. I apologise for my english (2nd lang for me). I hope this great server will develop not only in PVP perspective but also in PVE and role play format. :D

10
Suggestions / Re: [PVE-Perk]Gun runners expert
« on: September 27, 2014, 02:19:46 AM »
+1
Really good idea

11
Русская территория / Re: Вопрос-ответ
« on: September 25, 2014, 08:35:12 PM »
Armor Class
If you're shooting single shots, your final hit chance is affected by the armor class of the target, if it has any. A target only has armor class while running, and the amount is determined by agility, luck, armor, traits and perks. The amount is further modified by the ammunition used by the shooter, as well as possible weapon perks.
The amount is given by the following formula:
acPenalty = AC*(22 - Perception)/4
Sharpshooter counts as +2 perception for this check.

Перевожу
Когда вы стреляете ОДИНОЧНЫМИ выстрелами на ваш финальный шанс попадания влияет класс защиты (AC) цели если у нее он выше 0. Цель может иметь класс защиты ТОЛЬКО КОГДА ОНА БЕЖИТ и его величина определяется ловкостью, удачей, броней, трейтами и перками. Далее величина изменяется под влиянием амуниции (патронов) которую использует стрелок и его оружейными перками (перками которые есть у оружия, например точность)

Расчитывается по формуле
Штраф класса брони = Класс брони * (22- восприятие) / 4
Шарп шутер (перк +2 к проверке воспр при стрельбе) прибавит 2 восприятия в этой формуле

Давайте посмотрим, например у меня есть перк уверливости +25 к классу брони. Скажем что мои статы ловкости и удачи дают мне еще +5, получаем класс брони 30

Если по нам стреляет чувак у которого 75% шанс попасть с восприятием 8, то шанс у него будет

30 * 14 / 4 = 105 (штраф)
75 - 105 = -30%, то есть он просто промажет если мы будем бегать

Если у него шанс 95% попасть, то итоговый шанс будет -10%, т.е. он все ровно промажет в любом случае на любой дистанции по бегущей цели

Однако, если бы у нас не было перка уверливость, то шанс был бы
5 * 14 / 4 = 17.5% (штраф)
Шанс попасть 95 - 18 = 77%

Можно сказать что каждое очко класса брони дает +3.5% шанс увернутся на бегу от одиночного выстрела. То есть перк уверливость даст вам 25*3.5% = 87.5% что будет вычитатся из шанса попасть по цели. (Учитывая что вс стрелка =8 или же 6 с шарп шутером)

НО! Я могу ошибатся в 2х местах
1. Хоть и у нас шанс попасть как бы максимум 90-95, на самом деле есть мнение что если у врага навык = 250, то он все ровно по вам попадет, так как этот штраф класса брони не сделает погоду ибо хоть у него и написанно 95%, на самом деле у него что-то типо 200% сейчас, но может быть только 95% максимум, т.е. штраф будет вычитатся из тех 200% и погоды не сделает

2. Где то читал что класс брони ПРЕВРАТИТ ПРИЦЕЛЬНЫЙ ВЫСТРЕЛ В НЕПРИЦЕЛЬНЫЙ, соответственно крит будет совсем друго порядка (слабее), но по вам все ровно попадут

В любом случае, в текущих реалиях вполне себе приличный перк (уверливость) учитывая колличество снайперов в пвп, как бы он там не работал

То есть какой вывод будет, учитывая ситуацию в игре сейчас? Если уж взяли увертливость, бегайте!!! Бегайте побольше и останавливайтесь только для выстрела и потмо бегайте опять.
А для того что бы было много очков действия на бегу, вам нужна высокая ловкость и оружие с быстрой анимацией выстрела и низкой тратой ап. Это пп, дробовики и пистолеты. Возможно и перк - активный мальчик. То есть это получается специальный скилл-билд типа штурмовика, который выскочил, пульнул, убежал. Сражается на близких дистанциях, возможно даже со скрытностью. Билд атакующей, рискованный, однако при атаке зоны где окопались в здании защитники может быть очень даже полезным. Нужно много ловкости, перки:
Dodger, Quick Recovery 1-2, Nerves of Steel, Action Boy (если лв 8), Bonus Rate of Fire Perk, Psychopath (возможно), Fearless (!!!)

12
Suggestions / Re: Change Repair
« on: September 23, 2014, 03:35:00 PM »
What about this.

Add a new npc to each fraction who can repair stuff for 50% of it's cost to 100% condition

Easy way to solve that. And it is not necessary to change current system that way
Either u have money, or u have components. Ur choice

13
Suggestions / Re: An idea about skills
« on: September 23, 2014, 01:57:44 AM »
I know i screw up with gifted and i admit it. Althought it is just an exmaple of how can it be beneficial. I am not just saying all that bc i want this 3 skill point, i am trying to give an idea about long run char development to fight with multi windows players which already exist even here althought developers really did a lot to prevent that

I am not saying that every one should be the best in everything if he plays his char like a year. There still going to be perks and SPETIAL. And i don't think that this small future will give 250-200 all skills eventually to everyone who plays a long time

+5 skill point every 24 hours is not very much. Numbers are controversial. Limit can be +3 or +1.
Just current limitations of char development after 24 is quite harsh by my opinion. When i ' v e got 24 i immediately start wondering about new char and i am not alone.

14
Suggestions / An idea about skills
« on: September 23, 2014, 01:39:18 AM »
An addition to normal spending skill points each level up i propose an improvement
My idea is simple. Per 24 hours you can improve any skill by 1 point by using it.

Chance is 0.25% (1 of 400).

Daily limit is 5 different skills by +1.

Avaraglly you should do an action (heal, shoot, travel, trade, etc) 400 times to improve a skill but you never know when its going to improve so you might need even 1000 actions or more

I want it to happen passive way, so people wouldn't shoot at each other, trade or abuse this future somehow just to get this daylily +1. I want it to be a slow background improvement so as more you play and use particular skill, as more skill you have in a loooong run. It is not nesseserry to show playes what is cool down, what skill improved or how many of 5 left for today so they wouldn't abuse it. Just to let people know that every skill (not only 4) can be improved a bit if you play one character a lot and doing some action regularly (healing, travelling, shooting special types of guns, etc)

Why i think this is a good idea?
Well, after level 24 you have plenty of skills to spend your points on, but you have some limitations as well. This small and slow bonus can open really unlimited possibilities if someone really likes playing one character

The thing is, i took gifted and on 24th get heavy weapons 242 spending all my skill point only on that. I have int 10 and perk +2 skill point each level but i failed to get 250 by only 3 points. It is quite sad :'( . I thought if only there was a way to slightly improve skills even if it will take 2 weeks or a month to get this 3 point it would be nice :)

15
Гайды / Guides / Re: Что-то типа гайда
« on: September 23, 2014, 01:10:43 AM »
Спасибо за тему, реально только с помощью нее разобрался что тут и где

16
Русская территория / Re: Вопрос-ответ
« on: September 22, 2014, 08:18:45 PM »
тагнуть на сколько мне известно можно только 1 навык из 4х боевых. То есть либо легкое либо тяжелое. И когда ты его поднимешь до 250, остальные тоже сможешь до 250 поднять

Тут тагнутое или не тагнутое не причем. Смысл весь что после капа можно дотянуть до максимального навыка (из боевых) остальные боевые. вот и все

И вопрос от меня. Легендарные оружия работает ли механика? Есть у кого такое уже? Какие там перки открываются

И еще вопрос. Есть ли перки на броню (не трейты а именно перки), а то слух идет что какой-то навык их открывает.

ps Личный опыт. Взял себе одаренный - gifted, 10 инты и перк образованность. Докачал легкое оружие до 242 на 24ом левеле... Качая только навык легкого оружия. Издевательство =) Не делайте так. 1го, 2х уровней не хватает что бы до 250 дотянуть... Или я просто где-то просчитался.

17
General Discussions / Re: About the leveling and such
« on: September 19, 2014, 10:47:08 PM »
When i started i was also struggling with slow leveling playing alone
But when i get to know people to do assignments it went MUCH FASTER
i v got from 3rd to 15 for one day
After u v got 30k rep u can do A+, SSS and such with 2-3 people and get like 4-5k exp for one mission.

So i think leveling is well balanced as long as u play in group

Mb developers should somehow improve ways to get exp for players who wanna play alone sometimes but even now there are: crafting, applying science on weapons (+5-50 exp for each) and some other stuff to get exp

18
Changelogs / Re: 18.09.2014 Changelog
« on: September 18, 2014, 11:55:57 PM »
I am just thinking. What if i v got +10 trade, science and such skills by using them before reroll. Will they be the same after reroll as they were before it?

19
General Discussions / Balancing prices
« on: September 15, 2014, 11:00:36 AM »
I want to propose a system of pricing. Now only for t2 armor, further it can be applied for everything

Let's take sand robe as a basic armor and say that its price is 10 cups
It has:
2/20%
1/15%
1/15%
1/15%
1/15%
1/15%

Take avarage of this stats which will be 1.16 / 15.8%
(2+1+1+1+1+1)/6=1.16
(15+15+15+15+15+20)/6 = 15.8%
For this price is 10 cups

After we take Leather Jacket with avarage stats of
4/ 36.6%
Logically we can assume that Leather Jacket x3.448 times better in th and x2.31 times better in resistance than robe. Jakcket's stats is 287% of robe's stats, so price should be 287% of robe's.
If we say that robe price is 10 cups, Jacket price should be 28

Or we can take Jaket price as a basis and say that its price should be $100
In that case 4/ 36.6% - is a basic stats

If we take Combat armor its stats is 8.66 / 46.6% which is x2.165 and x1.27 times better that jacket, averagely x1.71 of jacket stats. So price of combat armor must be 171% of jacket price

If we take combat armor m2 it has 11.16 / 50.83% which is 118% of combat armor m1 stats so price of 2nd should be just +18%

I think you see my logic now. Of cource there is also Armor Traits which is harder to count (although you can just +-$x for each) and craft matireals are different but basic idea is to compare avarage stats of an item to find how much % one is better than anouther to find price.

You need one armor as a basic and set a price as x, like leather jacket = $100
And for other armor you shoud set a formula like
Combat armor price = ( 1.71 * x ) +- traits prices  +- crafting prices
So then you can change this basic price and all prices will be changed fairly

Just for fun i ll try to do same with weapons and take 2 simular things like Laser Rifle and Plasma Rifle

Laser Rifle
Dmg 40-65 (52.5 av)
Ap 35
Range 50
Reload 45

Plasma
Dmg 45-80 (62.5 av)
Ap 30
Range 35
Reload 60

Let's say that not all stats are equally important
So dmg and ap cost have 100% importance
Range 75%
Reload 25%

(Can be applied for other stats of items)

Plasma has (x% of laser)
Dmg +19%
Ap +16% (cuz lower is better)
Range -30%
Reload -33%

Although i assumed that not all stats are equally important
So let's apply multiplier

Plasma has (x% of laser)
Dmg +19% * 1.0 = 19%
Ap +16% * 1.0 = 16%
Range -30% * 0.75 = -22.5%
Reload -33% * 0.25 = -8.25%

Averagely plasma gun just 4.25% better than laser gun if we agree that my multipliers are right

Also if you set some price for each Weapon Perk like fast reload +$25, Bonus Rate of Fire +$200
(i am just throwing numbers) and for each weapon Trait you can add it to final calculations.

All these thoughts came to me after i saw combat armor for 225 and leather jacket much more expensive. I think developers now just throwing numbers on price, based on what people wearing or on demand, or on position of stars in galaxy, i don't know. I want a logic behind pricing, it is a good step to nice economy

The best way of pricing is of course an auction where players will set prices and for t3 (when it come) it might be the best idea. Best way i think is to make 5 markets, 1 for each fraction and 1 global (mb somewhere is the core) where all people can trade relatively safe

btw, game is awesome, thank you developers for hard work and sorry for my english  :D

20
Мне сервак нравится. Однозначно лучшее что когда либо было. Есть конечно по балансу вопросы, но обновы выходят. Лаги при замесах бывают, но тоже надеюсь пофиксят потихоньку. А так, просто класс.

Очень нравится как все сделанно с квестами (assignments). Просто налюбоватся не могу на экономику, голду получить не так уж и просто, зато цены сбалансированны и купить реально все. Крафт вообще здоровский. Не на что жаловатся почти. Может быть только еще бы локаций добавить где могут встретится игроки из разных фракций помимо ядра, в том числе и на глобале, как в классике. Ну и случайных встреч не хватает лично мне

Много еще чего можно сделать, однако то что есть уже отлично, и разрабы помоему очень в правельную сторону думают

Pages: [1] 2


SMF 2.0.2 | SMF © 2011, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder - Theme by Crip